نگهداری از تلویزیون های LEDو LCD

آموزش نحوه نگهداری و استفاده از تلویزیونهای ال ای دی و ال سی د ی به منظور حداکثر سازی عمر

 

امروزه با تسخیر بازار تلویزیون توسط تکنولوژی LCD و در ادامه آن LED و وفور این نوع از تلویزیونها در منازل هموطنان عزیز در مقاله زیر تلاش شده است نحوه صحیح نگهداری از این دستگاهها به منظور به حداکثر رساندن عمر دستگاهها آموزش داده شود،امید است مورد توجه قرار گیرد.

1-رطوبت و دمای محل استفاده از تلویزیون :

سعی شود دمای محل استفاده از تلویزیون در درازمدت از 25 درجه بیشتر نشود چون دمای بالا عملکرد آی سی ها را در بردهای تلویزیون مختل می کند و موجب کندی پروسس اطلاعات و در درازمدت موجب آسیب به برد بخصوص برد MAIN می گردد.

در محل استفاده از تلویزیون رطوبت نباید از حالت عادی بیشتر گردد زیرا رطوبت موجب ایجاد اکسید در بخش اتصالات پنل می گردد و در دراز مدت موجب ایجاد اکسید در بردهای تلویزیون می گردد. در شهرهای شمالی کشورمان تلویزیونها عموما دچار مشکل آسیب دیدگی از ناحیه فلت می گردد،که باعث ایجاد خطوط رنگی عمودی بر روی تصویر تلویزیون می گردد.

2-اتصال صحیح به برق شهری:

از اتصال صحیح تلویزیون خود به برق شهری اطمینان حاصل کنید،اتصالی در دو.شاخه تلویزیون یا در سوکت اتصال برق پشت تلویزیون و یا در سیم سیار متصل به تلویزیون می تواند موجب آتش سوزی،کاهش ولتاژ ورودی به تلویزیون و در دراز مدت موجب آسیب به برد POWER تلویزیون گردد.

3-گرد و غبار و آب:

مکان نگهداری تلویزیون در حد ممکن باید بدون گرد و غبار و پرز باشد،زیرا گرد و غبار و پرز در دراز مدت موجب ایجاد اتصال کوتاه در مدار شده و خسارات جبران ناپذیری به بردهای تلویزیون وارد می کند.

در حیت نظافت تلویزیون نیز تا حد ممکن از اسپری آب کم استفاده گردد و در گوشه های پنل و قسمت تحتانی آن آب یا مایعات اسپری نگردد چون موجب بروز مشکل در فلت ها و برد آدرس تلویزیون می گردد.

4-ضربه :

با کاهش ضخامت تلویزیون به خصوص در مدل های جدیدتر مقاومت تلویزیون به ضربه کمتر و کمتر شده است،به خصوص پنل تلویزیون که ضعیف ترین قسمت در مقابل ضربه است و به راحتی با یک ضربه لایه پلاریزه داخل پنل تلویزیون ترک برداشته و مانع از پخش تصویر در آن قسمت می گردد.

5-حالت خاموش و روشن در تلویزیون: 

اگر تلویزیون خود را تا مدتی استفده نمی کنید بهتر است دوشاخه آن را از پریز برق جدا کنید،زیرا در حالت استند بای تلویزیون به برق شهری وصل بوده و نوسانات برق شهری را دریافت می کند که این نوسانات در یک لحظه می تواند برد پاور و مین شما را دچار مشکل کند.

6-تخریب و سرویس سرخود:

هرگز تلاش نکنید تلویزیونتان را خود تعمیر کنید،تلویزیون یک وسیله پیچیده است و تعمیر کاران تلویزیون حتی پس از چند سال تجربه هر روز با مورد جدیدی از مشکلات مواجه می گردند ،با دستکاری تلویزیون احتمال برق گرفتگی و یا بیشتر شدن خسارت و حتی غیر قابل تعمیر شدن تلویزیون شما وجود دارد بنا بر این بهتر است تعمیر تلویزیونتان را به متخصصان امر بسپارید.

7-منو سرویس:

هرگز وارد منوی مخفی یا منوی سرویس تلویزیون خود نشوید زیرا با زدن یک دکمه اشتباه احتمال وارد شدن خسارت غیر قابل جبران به برد مین شما وجود دارد،که در این صورت باید برد MAIN تلویزیونتان تعویض گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

انتخاب نمایندگی

ثبت آنلاین درخواست ارسال کارشناس

راهنمای مدل تلویزیون