تلویزیون سامسونگ

تلویزیون سامسونگ:تاریخچه سامسونگ،تولیدات و تکنولوژی تلویزیونهای سامسونگ

تلویزیون سامسونگ

تلویزیون سامسونگ در ایران و جهان نامی آشناست و سامسونگ امروزه پرچمدار تکنولوژی تلویزیون و صفحه نمایشگر درجهان است. در این نوشته به راهی که سامسونگ برای رسیدن به عنوان بزرگترین تولید کننده تلویزیون جهان پیمود،تلویزیونهای پرفروش و تکنولوژی آینده تلویزیون های سامسونگ خواهیم پرداخت.

تعمیر تلویزیون سامسونگ

سامسونگ شرکت کره ای پیشرو در تولید تلویزیون ،تلفن همراه و تکنولوژی های نوین می باشد که دفتر آن در پایتخت کره واقع شده است،نولیدات سامسونگ در بیش از 180 کشور جهان به فروش رفته و در 16 کشور جهان از جمله ایران به تولید می رسد.

تاریخچه:

سامسونگ در سال ۱۹۳۸ در شهر تائگو (کره جنوبی) توسط لی بیونگ-چول تأسیس شد. کار این شرکت به عنوان صادرکننده غذا آغاز شد و در ابتدا به صادرات ماهی خشک و آرد به چین می‌پرداخت. در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ سامسونگ وارد کسب و کارهای دیگر شد، از جمله بیمه عمر و تولید منسوجات. شاخه سامسونگ الکترونیکز (Samsung Electronics) در سال ۱۹۶۹ تأسیس شد. شاخه‌ای که بیش از هر محصولی به تولید تلویزیون می‌پرداخت. فروش اولین تلویزیون سیاه و سفید سامسونگ هم در سال ۱۹۷۰ آغاز شد. در دهه ۱۹۷۰ سامسونگ دامنه کار خود را باز هم گسترش داد و به بخش پتروشیمی وارد شد. همچنین تولید انواع ماشین ظرفشویی، یخچال و مایکرو ویو را آغاز کرد. در دهه ۱۹۸۰ سامسونگ تمرکز بیشتری را بر روی صنایع الکترونیک قرار داد و تولید تلویزیون‌های رنگی، کامپیوترهای شخصی، ضبط صوت و دوربین فیلمبرداری را شروع کرد. این دهه، در عین حال برهه‌ای بود که سامسونگ شروع به صادرات بیشتر محصولات تولیدی خود بهآمریکای شمالی کرد. در سال ۱۹۸۹ سامسونگ با بریتیش پترولیوم مشارکتی را ترتیب داد تا شرکت Samsung BP Chemicals تأسیس شود. این شرکت هم‌اکنون محصولات شیمیایی خود را در کره جنوبی به فروش می‌رساند. در ابتدا و میانه دهه ۱۹۹۰ سامسونگ تولید حافظه و هارد دیسک را برای استفاده در کامپیوترهای شخصی شروع کرد که امروزه همچنان بخش بزرگی از تجارت سامسونگ را تشکیل می‌دهد. در تاریخچه سامسونگ هست که وقتی یکی از اولین تلفن‌های همراه این شرکت در سال ۱۹۹۵ بیرون آمد، به درستی کار نمی‌کرد. هنگامی که رئیس هیئت مدیره وقت آقای کان-هی لی متوجه این قضیه شد، به کارخانه محل ساخت آن محصول رفت و کل موجودی انبار آن تلفن را سوزاند. بعد از اشتباهات اولیه، سامسونگ در اواخر دهه ۱۹۹۰ شروع کرد به جدی گرفتن صنعت موبایل. سپس در سال ۱۹۹۹ یکی از تلفن‌های همراه خود را با قابلیت اتصال به اینترنت عرضه کرد و سر انجام صنعت موبایل تبدیل شد به سودآورترین کسب و کار سامسونگ. در اواخر دهه ۹۰، سامسونگ پیشرفت‌های بیشتری را در صنعت تلویزیون رقم زد و در سال ۱۹۹۸ موفق به ساخت اولین تلویزیون دیجیتال تولید انبوه شد. تا سال ۱۹۹۹، لشکرتلویزیون‌های دیجیتال سامسونگ کامل شده بود. در اوایل قرن حاضر، سامسونگ شروع به ساخت تلویزیون‌های HDکرد. تولید پخش کننده‌های Blu-Ray و سایر تجهیزات سینمای خانگی نیز در دستور کار قرار گرفت. امروزه سامسونگ برخی از بهترین تلویزیون‌های HD بازار را تولید می‌کند. در کنگره موبایل بارسلون به سال ۲۰۱۰، سامسونگ اولین پرچمدار اندرویدی خود را معرفی کرد: خانواده گلکسی S که حالا نسل هشتم آن نیز بیرون آمده. در پاییز ۲۰۱۰ سامسونگ تبلت Galaxy Tabرا معرفی کرد. این دستگاه ۷ اینچی آغازکننده روند رو به رشد تبلت‌های اندرویدی شد. در نمایشگاه محصولات مصرفی ۲۰۱۳ یا همان 2013CES سامسونگ آینده تلویزیون‌ها را به نمایشگاه گذاشت. تلویزیون هوشمند این شرکت اطلاعات را از طریق کابل یا ماهواره دریافت می‌کند و انواع محتواهای تصویری را برای بیننده به نمایش می‌گذارد.

موفقیت های سامسونگ:

ساسمونگ از نظر رتبه بندی بهترین برند تلویزیون های خانگی در جهان شناخته می شود و رتبه اول فروش در این زمینه رانیز در دست دارد.خش نیمه هادی سامسونگ الکترونیک، بزرگ‌ترین تولیدکننده چیپ حافظه در جهان است. این برای یک دهه مناسب DRAM و SRAM بودسامسونگ، بزرگ‌ترین تولیدکننده LCD در جهان، طرحی برای خط تولید نسل هشتم پنل‌های ۵۷ اینچی در نیمه دوم سال دارد.

سامسونگ بیستمین برند ارزشمند جهان و دوازدهمین شرکت پیشرو در زمینه فناوری اطلاعات می باشد.

نامگذاری و تولیدات تلویزیونهای سامسونگ:

همانطور که در زیر آمده است سامسونگ برای هر سال یک حرف انگلیسی را برای نام مدل آن سال انتخاب می کند:

2017 = *Q

2017 =*mu

K* = 2016

J* = 2015

H* = 2014

F* = 2013

سری KS

این سری کیفیت تصویرشون SUHD یا سوپر الترا  اچ دی است .منظور از حرف S همان SUPER میباشد اما در عمل وسعت رنگاون ها افزایش پیدا کرده است و همچنین اون ها روشنایی زیادی رو تولید میکنند.

سری KU

کیفیت این سری از تلویزیون ها 4K است و همچنین HDR رو ساپورت میکنن اما قابلیت نمایش وسعت رنگ را ندارند.

سری JS

این سری از تلویزیون ها توسط شرکت سامسونگ SUHD نامیده شدن.تفاوت اصلی این سری با سری JU در تکنولوژی کوانتوم داتاونه که طیف گسترده ای از رنگ ها رو ایجاد میکنه که برای محتوای HDR بسیار مفیده.

تلویزیون سری J

این سری از تلویزیون ها هم  کیفیت HD و هم کیفیت FULL HD رو دارن. سری 6 این تلویزیون ها دارای قدرت 120HZ است اما در واقع پایین تر از 60HZ هستن.

تلویزیون مدل mu سامسونگ:

این سری تلویزیون تولید 2017 است و دارای قدرت 120HZ است و دارای کیفیت 4k است .

بیشتر بدانید:  ساندبار جدید 2018 سامسونگ | معرفی ساندبار سامسونگ در CES 2018

تلویزیون سری Q

این سری از تلویزیون های سامسونگ تولید 2017 است که در اون ها از تکنولوژی کوانتوم دات استفاده شده و به ان ها تلویزیون QLED گفته میشه دارای کیفیت تصویر 4K هستند.

محبوب ترین و پر فروش ترین تلویزیونهای سامسونگ:

بهترین تلویزیون ساسمونگ در هر رده در لیست زیر نوشته شده است:

  • Best Overall: Samsung UN50MU6300 50-Inch 4K Ultra HD Smart LED TV. …
  • Best 4K: Samsung 65-inch 4K UHD Smart LED TV. …
  • Best Budget: Samsung UN32J4001 32-Inch 720p LED TV. …
  • Best QLED: Samsung QN55Q6F 55-inch QLED 4K TV. …
  • Runner-Up, Best QLED: Samsung 55-inch QLED Special Edition TV.

تکنولوژی آینده تلویزیونهای سامسونگ:

سامسونگ اخیرا اقدام به معرفی تلویزیونهای تکنولوژی Q.یا کوانتومک دات کرد که در آن از روکش ویژه ای بر روی ال ای دی بک لایتهای تلویزیون بهره برده شده که این موجب بهره وری بالاتر نور و ارایه تصویر بهتر در تلویزیونهای این شرکت شده است.

تکنولوژی آینده تلویزیونهای سامسونگ نیز به احتمال زیاد صفحه نمایشگر های 8k هستند که سامسونگ و ال جی هردو به صورت همزمان در حال سرمایه گذاری بر روی این تکنولوژی هستند تا هر یک جلوتر از دیگری بتواند این تکنولوژی را به بازار ارایه دهد.

تهیه شده در واحد تحقیق و توسعه ایران ال سی دی

اگر تلویزیون سامسونگ دارید و به هر دلیلی دچار مشکل شده اید حتما با شماره های ما تماس بگیرید:

ایران ال سی دی نمایندگی تعمیر تلویزیونهای سامسونگ در تهران،کرج و شهریار

شعبات ایران ال سی دی:  تهران :02122607833     کرج:02633515328

فردیس:02636774603     شهریار:02165235233

تلگرام و واتس اپ ایران ال سی دی :09106730406

مطالب مرتبط:

تعمیر تلویزیون سامسونگ

تعمیر تلویزیون در منزل 

علت روشن نشدن تلویزیون ال جی

نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در کرج

دیدگاهتان را بنویسید

انتخاب نمایندگی

ثبت آنلاین درخواست ارسال کارشناس

راهنمای مدل تلویزیون