ال جی

ال جی ، شرکت ال جی :تاریخچه،تولیدات،سرمایه گذاریها و تکنولوژی های آینده ال جی

ال جی:

در این نوشته شما را با تاریخچه شرکت ال جی،تولیدات و برنامه های آینده این ابر شرکت کره ای آشنا خواهیم کرد،امید است مفید واقع شود.

تاریخچه شرکت ال جی :

شرکت ال جی در سال 1958 و تنها 5 سال پس از پایان جنگ کره و در میان ویرانه های باقی مانده از این جنگ با نام گلداستار تاسیس شد.این شرکت تا سالها تولیدات قابل اتکایی نداشت ولی کمکم با تولید اولین تلفن،رادیو،تلویزیون ساخت کره در سالهای بعد توانست کم کم جای خود را در بازار های جنوب شرق آسیا پیدا کند.

با رشد شرکت در سالهای دهه 80 کم کم صادرات شرکت افزایش یافت و به مبلغ 100 میلیون دلار در سال رسید که در آن سالها مبلغ بسیار بزرگی برای اقتصاد نوظهوری همچون کره بود.اولین دفتر خارج از کره ال جی در دهه 80 در نیویورک تاسیس شد و در سالهای بعد ال جی با گسترش سرمایه گذاریهای خود در کشورهای دیگر آرام آرام بازارهای بزرگی در 5 قاره جهان را به تسخیر خود در آورد.

در ماه می سال 1995 نام شرکت از گلد استار به ال جی تغییر کرد تا شرکت با برند جدید راحت تر از قبل بتواند وارد بازارهای غرب و آمریکا گردد.

با گذشت بیش از 60 سال از تاسیس شرکت ال جی امروزه این شرکت 118000 کارمند در بیش از 90 کشور جهان دارد و با بیش از 100 کارخانه تولیدی در بیش از 20 کشور جهان به تولید لوازم الکترونیکی می پردازد.

تولیدات شرکت ال جی

شرکت ال جی امروزه طیف متنوع و گسترده ای از لوازم الکترونیکی را در بیش از 20 کارخانه خود در سطح جهان تولید می کند که شامل تلویزیون،لوازم خانگی برقی،تلفن همراه،ساعت ،دستگاههای تصویه هوا و …. می گردد.

تلویزیون های تولیدی شرکت ال جی:

شرکت ال جی در چند سال گذشته با ارایه تلویزیونهای oled در جهان عملا یک گام جلوتر از رقیب هم وطن خود سامسونگ قرار گرفت و سهم بزرگی از بازار را با ارایه مدل های متنوع تلویزیونهای oled تصاحب کرد.

ال جی علاوه بر ارایه تکنولوژی oled در جهان یکی از پیشگامان ساخت و طراحی پنل تلویزیون در جهان می باشد به طوری که پنل تلویزیون بسیاری از برندهای دیگر از جمله سونی ،سونیا،TCLو…. توسط ال جی طراحی و تولید می گردد.

در سال 2018 ال جی دومین تولید کننده بزرگ تلویزیون در جهان بود..

تحقیقات و پروژه های آینده ال جی در زمینه تلویزیون:

شرکت ال جی همچنان به تحقیقات خود در زمینه بهبود عملکرد تلویزیونهای OLED پرداخته و هم اکنون پروژه تولید نمایشگرهای قابل انعطاف همچون برگ کاغذ را در دست مطالعه دارد و چندین نمونه از این نمایشگرها رانیز تولید کرده است.

ال جی امیدوار است با ارایه تکنولوژی های جدید در زمینه تلویزیون و با گسترش واحد فروش قطعات خود برای شرکتها و برندهای دیگر تولید کننده تلویزیون در جهان ،بتواند عنوان بزرگترین تولید کننده تلویزیون جهان را دوباره تصاحب کند.

 ال جی در ایران:

ورود ال جی به ایران با نام گلد استار و با توزیع تلویزیونهای لامپ تصویری گلد استار برای اولین بار اتفاق افتاد.

هم اکنون محصولات لوازم خانگی ال جی در ایران توسط شرکت گلدایران تولید می گردد که این تولیدات شامل ماشن لباسشویی،یخچال،تلویزیون و ماشین ظرفشویی می گردد،تعدادی از اقلام تولیدی شرکت ال جی از جمله تلفن همراه و برخی مدل های تلویزیون و ماشین لباسشویی نیز توسط برخی شرکتها به ایران وارد و توزیع می گردند،بدین ترتیب در جای جای میهنمان می توانید تولیدات این برند جهانی را مشاهده کنید.

مقایسه شرکت های ال جی و سامسونگ:

این دو ابر شرکت کره ای را از چندین فاکتور مقایسه کرده ایم که شرح آن در زیر آمده است:

شرکت سامسونگ از نظر گستره فعالیت بسیار بزرگتر از ال جی است و شما با برند سامسونگ تعداد کالای بسیار بیشتری را در بازار خواهید یافت از صنایع ساختمانی تا لوازم خانگی و ریز تراشه های الکترونیکی اما این به معنای بهتر بودن تولیدات سامسونگ از ال جی نیست.

ال جی در بازار تلفن همراه از سامسونگ عقب افتاده و فرق فاحشی در فروش تلفن های همراه این دو برند مشاهده می گردد اما ال جی در سالهای اخیر با تمرکز بر تکنولوژی های جدیدتر در زمینه تلویزیون از سامسونگ پیشی گرفته اما هنوز تعداد تلویزیونهای سامسونگ فروش رفته بیشتر است.

در بازار لوازم خانگی اما ال جی از رقیب هموطن خود پیشی گرفته و در بازار حرف اول را می زند.

در بازار قطعات تلویزیون نیز ال جی به بزرگترین تولیدکننده پنل تلویزیونهای LEDدر دنیا بدل شده است.

این نوشته توسط واحد تحقیق و توسعه iran lcd تهیه شده است،با امید اینکه مورد توجه واقع شده باشد.

تعمیر تلویزیونهای ال جی :

اگر تلویزیون ال جی شما خراب شده و یا نیاز به مشاوره فنی در خصوص خرابی تلویزیون خود دارید و ساکن تهران،کرج و شهریار هستید با ما تماس بگیرید:

تهران:02122607833        کرج:02633515328

فردیس:02636774603    شهریار:02165235233

نوشته های مرتبط:

تعمیر تلویزیون ال جی 

تعمیر تلویزیون در منزل

نقد و بررسی تلویزیونهای ال جی 2017 و 2018

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

انتخاب نمایندگی

ثبت آنلاین درخواست ارسال کارشناس

راهنمای مدل تلویزیون