اقدامات اولیه در صورت آب خوردگی تلویزیون

اقدامات فوری پس از آب خوردگی تلویزیون،راهنمای جامع آب خوردگی تلویزیون

 

آب خوردگی یکی از متداولترین دلایل خرابی تلویزیون در منازل ایرانیان است،زندگی خانوادگی ایرانیان با خانواده گره خورده است و حضور کودکان خردسال در منزل خود به خود ریسک آب خوردگی تلویزیون را بیشتر می کند. با هرچه کوچکتر شدن خانه ،آشپزخانه به محل استفاده تلویزیون نزدیکتر شده است و این خود موجب افزایش میزانت بخار آب در محیط تلویزیون می گردد که به خودی خود می تواند مشکل آب خوردگی در تلویزیون ایجاد کند.

حال اگر تلویزیون ما دچار آب خوردگی شد در وحله اول چآب خوردگی یکی از متداولترین دلایل خرابی تلویزیون در منازل ایرانیان است،زندگی خانوادگی ایرانیان با خانواده گره خورده است و حضور کودکان خردسال در منزل خود به خود ریسک آب خوردگی تلویزیون را بیشتر می کند. با هرچه کوچکتر شدن خانه ،آشپزخانه به محل استفاده تلویزیون نزدیکتر شده است و این خود موجب افزایش میزانت بخار آب در محیط تلویزیون می گردد که به خودی خود می تواند مشکل آب خوردگی در تلویزیون ایجاد کند.

حال اقدامات اولیه در صورت آب خوردگی تلویزیون:

1-بلافاصله برق تلویزیون را قطع کنید.

با قطع برق جریان برق در مدارات داخلی تلویزیون قطع شده و احتمال اتصالی داخل مدارات و آسیب به بردهای تلویزیون را کاهش می دهد.

2-تا می توانید آب روی تلویزیون را پاک کنید.

با پاک کردن آب روی تلویزیون میزان کمتری آب به داخل تلویزیون نفوذ می کند و میزان خسارت را کاهش می دهد. دقت کنید هرگز با باز کردن تلویزیون سعی نکنید آب را از داخل تلویزیون پاک کنید چون پاور تلویزیون حتی در زمانی که به برق وصل نیست برق کافی برای صدمه زدن به انسان دارد،از سوی دیگر در حین پاک کردن برد ممکن است اتصالی های جدید ایجاد کنید و صدمه را بیشتر کنید.(شخصا نگارنده این اشتباه را کرده است)

3- تلویزیون را برعکس کنید.

درصورتی که آب خوردگی حین پاک کردن با مایع ایجاد شده است با سر و ته کردن تلویزیون قطرات آب از اتصالات فلت پنل دور می گردد و خسارت به حداقل می رسد.

4-تلویزیون را در شرایطی قرار دهید که بخار شدن آب تسریع گردد.

با قرار دادن تلویزیون در محل گرم یا در مقابل باد یا در هر شرایطی که بخار شدن آب تسریع گردد می توانید خسارت وارده را به حداقل برسانید.

5-تلویزیون را حداقل تا 24 ساعت به برق نزنید.

 

 

در صورتی که بعد از 24 ساعت خطوط رنگی عمودی بر روی صفحه تلویزیونتان دیدید یعنی اتصالات پنل تلویزیون دچار آب خوردگی شده و اگر کلا تصویر ندارید یعنی پنل تلویزیون اتصالی کرده است و یا برد tcon و یا main آسیب دیده است،در این موارد بهتر است کار را به یک متخصص بسپارید تا تلویزیونتان را تعمیر کند. در صورت آب خوردگی تلویزیونتان  با شماره 22607833-021 ودر کرج با شماره 33515328-026 تماس بگیرید تا متخصصان ما در حداقل زمان و با مناسبترین نرخ ممکنه تلویزیونتان را تعمیر کنند.

lمطالب مرتبط:

نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی 

تعمیر تلویزیون سامسونگ

3 دیدگاه دربارهٔ «اقدامات اولیه در صورت آب خوردگی تلویزیون»

دیدگاهتان را بنویسید

انتخاب نمایندگی

ثبت آنلاین درخواست ارسال کارشناس

راهنمای مدل تلویزیون